torsdag 15 april 2010

Vi är fler än Thomas Bodström

Thomas Bodström vill ha mindre reklam i TV. Ja, vem vill inte det. Inte Expressens ledarredaktion dock. De menar att utan reklam har inte reklamkanalerna råd att köpa in och/eller göra bra program. Ja, med det utbud som de flesta av dessa kanaler bjuder på verkar de definitivt få in för lite reklamintäkter.
Mig spelar det egentligen ingen roll, jag tittar aldrig på dem. Fast ibland skulle jag vilja se någon bra film i TV4. Det är dock uteslutet. Det går inte att seriöst ta del av en film som ständigt avbryts av annat. Reklammedier är totalt okänsliga för innehållet i en film. En spännande thriller, ett allvarligt drama eller en romantisk snyftare som bygger upp en stämning smulas snabbt sönder av något korkat reklambudskap. Det är som att få in den hysteriska hackspetten i Kalle Anka i djungeln på julafton.
Jag står inte ut och tittar aldrig mer. Men det är synd på många bra filmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar